Istnieje tak wiele różnych aspektów naszego życia, od pracy, którą mamy, do hobby, które lubimy. Nawet nasze ubrania odzwierciedlają to, kim jesteśmy jako jednostka. Twój styl może wiele o tobie powiedzieć, a twoje wybory odzieżowe mogą nawet ujawnić rzeczy o twojej osobowości, których możesz nie być świadomy! Psychologia ubioru jest fascynującym tematem, ponieważ bada znaczenia i wagi stojące za modą. Przyjrzyjmy się kilku ciekawym faktom na temat mody i stylu.
Psychologia kolorów ubrań i ich wpływ na nastrój
Jedną z najwcześniejszych teorii psychologicznych dotyczących wpływu ubrań na nastrój jest idea terapii kolorami. Uważa się, że poziom szczęścia danej osoby może być mierzony na podstawie koloru jej ubrania. Noszenie żółtego, pomarańczowego lub czerwonego ubrania ma sprawić, że będziesz bardziej radosny, podczas gdy niebieski, zielony lub fioletowy może sprawić, że poczujesz się bardziej zrelaksowany. Jednak te pomysły są w dużej mierze oparte na opinii osoby dokonującej obserwacji, więc nie są poparte twardymi faktami.
Dlaczego kochamy marki?
Badania z zakresu psychologii odzieży wykazały, że marki są w stanie sprawić, że ludzie czują się w określony sposób, a ich uczucia opierają się na wielu czynnikach. Niektóre z głównych powodów lojalności wobec marki to:
- Wskazówki wizualne – wygląd i projekt marki – reagujemy pozytywnie na markę, która ma wskazówki wizualne, takie jak spójne schematy kolorów, logo lub czcionki, które nam się podobają.
- Skojarzenia związane z marką – nazwa marki może mieć różne znaczenia dla różnych osób. Jeśli marka lub produkt reprezentuje coś, co lubisz, prawdopodobnie będziesz czuł się wobec niej pozytywnie.
- Dowód społeczny – idea, że jeśli wiele osób używa danej marki, to musi być ona dobra. – Jakość marki – jakość materiałów użytych do produkcji odzieży, trwałość odzieży i dopasowanie odzieży.
Jak marka wpływa na nasze emocje?
Jak widzieliśmy powyżej, pewne marki mogą wpływać na to, jak się czujemy. Może to być spowodowane wieloma czynnikami, tak jak to, że pewne kolory mają wpływać na nasz nastrój. Jednak psychologia odzieży sięga nieco głębiej niż tylko kolory i tkaniny użyte w odzieży. Istnieje wiele różnych czynników, które wchodzą w grę, gdy badamy psychologię odzieży. Dopasowanie i styl ubrania może być ważny, ale tak samo może być osoba, która go stworzyła. Osoba, która tworzy ubranie jest ważna, ponieważ nazwisko projektanta może stać się synonimem jakości ubrania. Marka taka jak Levi’s jest klasyczną amerykańską marką, ale marka ta ma również wiele historii. Ludzie kojarzą Levi’s z amerykańską kulturą, a ubrania są wykonywane przez wykwalifikowanych rzemieślników.
Zostaw komentarz